Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Artikel 0. Wie ben ik?

Marischka Famileopstelling is een bedrijf wat als kernactiviteit heeft het begeleiden van Familieopstellingen en Organisatieopstellingen. Het is opgericht door Marischka Noort – Kraaijvanger.

Marischka Familieopstelling bestaat omdat het systemisch werk mij ongelooflijk veel heeft gebracht en nog steeds brengt en ik dit mooie ambacht, mijn ervaringen en kennis graag wil delen met andere mensen.

Artikel 1. Definities

1.1. Deelnemer: De natuurlijke persoon die aan een activiteit deelneemt.

1.2. Activiteiten: Alle door Marischka Familieopstelling aangeboden diensten, workshops, opleidingen en trainingen.

1.3 Overeenkomst: Een overeenkomst wordt afgesloten op het moment dat een deelnemer zich aanmeldt/inschrijft via de website voor een activiteit bij Marischka Familieopstelling.

1.4 Opstelling: Een familieopstelling of een organisatieopstelling is een werkvorm waarin belastende en/of vastzittende patronen, die in een familie of organisatie kunnen voorkomen, zichtbaar gemaakt kunnen worden en weer in beweging kunnen komen.

1.5 Representant: Een representant is iemand die zich beschikbaar stelt om binnen een opstelling een persoon of abstractie te vertegenwoordigen.

1.6. Wachtlijst: Als een activiteit is volgeboekt, is er vaak nog wel de mogelijkheid om je vrijblijvend in te schrijven voor een wachtlijst. Het inschrijven op een wachtlijst gaat op dezelfde manier als het inschrijven voor de activiteit (via de website), alleen hoef je dan nog niet te betalen. Komt er een plaats vrij en sta je op de desbetreffende wachtlijst, dan neemt Marischka Familieopstelling contact met je op.

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing wanneer je je hebt ingeschreven voor één van de activiteiten die Marischka Familieopstelling aanbiedt. De algemene voorwaarden beschrijven wat Marischka Familieopstelling voor jou doet, en wat van jou als deelnemer verwacht wordt.

2.2 Voor in-company trainingen en andere diensten op maat voor bedrijven en organisaties, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing na het accorderen van een uitgebrachte offerte.

2.3 Marischka Familieopstelling behoudt zich het recht voor deze Algemene voorwaarden in de toekomst aan te passen of te wijzigen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Van grote inhoudelijke wijzigingen worden deelnemers op de hoogte gebracht.

Artikel 3. Veiligheid, integriteit en privacy

3.1 Welzijn en veiligheid van de deelnemer: De begeleider is ervaren in het begeleiden van individuen en groepen en heeft de veiligheid en integriteit van de deelnemer(s) hoog in het vaandel. Iedere deelnemer blijft echter te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn en veiligheid.

3.2 Geheimhouding begeleider: Door de begeleider wordt gegarandeerd dat alles wat in persoonlijk vertrouwen door de deelnemer(s) tijdens de opstelling, training, workshop of coaching gedeeld wordt, met het grootste respect en vertrouwen wordt behandeld en dat de begeleider hierin een zwijgplicht hanteert.

3.3 Integriteit deelnemer: De persoonlijke informatie die gedeeld wordt en de processen die zich gedurende de opstelling, training, workshop of coaching afspelen zijn privé. Er wordt ook van de deelnemers verwacht daar niet met derden over te spreken. Uiteraard is iedereen wel volkomen vrij om zijn of haar eigen processen en ervaringen te delen met anderen.

3.4 Zie de privacyverklaring voor meer informatie over de bescherming van persoonsgegevens (te vinden in de footer van de website).

3.5 Inspanningsverplichting: De begeleider zal de activiteiten naar allerbeste inzicht en vermogen uitvoeren. Het gaat hier om een inspanningsverplichting, dat wil zeggen dat Marischka Familieopstelling niet garant kan staan voor het resultaat van haar activiteiten noch voor de mate waarin deze activiteiten voldoen aan de door de deelnemer gestelde verwachtingen en/of doelen.

3.6 Informatieverstrekking vanuit de deelnemer: De deelnemer is verantwoordelijk voor het verstrekken van alle relevante informatie voor de uitvoering van de activiteiten door de begeleider, die van invloed zouden kunnen zijn op de deelname. Denk hierbij aan het gebruik van medicatie die de mentale/emotionele staat beïnvloeden (zoals antidepressiva en oxazepam) of psychische/psychotische stoornissen (zoals schizofrenie of bipolariteit). Onder bepaalde voorwaarden kun je met medicatie deelnemen, maar de deelnemer dient zich er bewust van te zijn dat dit van invloed kan zijn op het resultaat van de activiteiten. Deelnemers die leiden onder gediagnostiseerde stoornissen kunnen helaas niet deelnemen.

Artikel 4. Algemeen (inschrijving, bedenktijd, wachtlijst, betaling)

4.1 Bedenktijd: Voor alle activiteiten geldt een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen mag je jouw deelname zonder opgave van reden annuleren. De bedenktijd vervalt na 14 dagen of vanaf het moment dat de activiteit is gestart of wanneer je korter dan 14 dagen voor de startdatum van de activiteit je inschrijft. Wanneer de bedenktijd van 14 dagen verstreken is, wordt gerekend op je deelname. Zo wordt er een plaats voor je gereserveerd in de activiteit waarvoor je je hebt ingeschreven. Ook kunnen andere geïnteresseerden niet meer deelnemen op het moment dat de groep vol zit. Daarom worden kosten in rekening gebracht bij annulering na het verstrijken van de bedenktijd.

4.2 Inschrijven op een wachtlijst: Als een activiteit vol is, is het vaak nog wel mogelijk jezelf in te schrijven voor een wachtlijst. Neem voor de mogelijkheden contact op via mail@marischka.nl. Vermeld daarbij de type opstelling, training of workshops incl. datum waarvoor je op de wachtlijst geplaatst zou willen worden.

4.3 Je betaling moet binnen de betaaltermijn (aangegeven op de factuur) en vóór aanvang van de opstelling, training of workshop, via iDEAL of via bankoverschrijving zijn voldaan. De betaling is tevens de garantie voor je plaats in de activiteit.

4.4 Te laat betalen: Wanneer je ingeschreven staat voor een activiteit, kan een te late betaling ervoor zorgen dat je plaats aan iemand op de wachtlijst wordt doorgegeven of opnieuw wordt aangeboden op de website. Hier zijn administratiekosten aan verbonden.

4.5 Afzeggen activiteit: Wanneer een activiteit niet kan doorgaan door ziekte of wegvallen van de begeleider, vanwege te weinig deelnemers, of door andere onvoorziene omstandigheden, dan zal een alternatieve datum aangeboden worden. Wanneer je niet kan op deze dag of dagen dan zal het reeds betaalde bedrag binnen 3 weken worden teruggestort.

4.6 Tarieven en betaling
De tarieven die genoemd zijn op de website zijn inclusief 21% BTW. 

4.7 Deelname aan een activiteit verzetten: Als je je deelname aan een activiteit niet volledig wilt annuleren maar wilt verzetten, dan kan een startdatum ook eenmalig kosteloos verplaatst worden mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • Het factuurbedrag voor de activiteit moet zijn voldaan.
  • Het verzoek voor verplaatsing moet tenminste 4 weken voor aanvang per e-mail /schriftelijk worden aangevraagd.
  • Bij een verplaatsverzoek korter dan 4 weken, maar niet korter dan 8 dagen voor aanvang van de betreffende activiteit, kan er alleen verzet worden als de vrijgekomen plaats weer kan worden ingevuld.
  • De datum waarnaar verplaatst wordt, mag niet verder weg liggen dan een jaar na de oorspronkelijke factuurdatum.
  • Bij 7 dagen of korter voor aanvang van de activiteit kan er niet meer worden verplaatst.
  • Een 2e keer verplaatsen van dezelfde activiteit is niet mogelijk. Deze wordt dan gecrediteerd en de bijbehorend administratiekosten zullen worden verrekend.

Artikel 5. Annulering Familieopstelling groepsverband:

Een annulering dient altijd per e-mail/ schriftelijk te gebeuren, waarbij de datum van ontvangst als annuleringsdatum geldt.

Binnen 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst (boeking) kun je deze kosteloos en zonder opgaaf van reden annuleren. Deze bedenktijd vervalt na 14 dagen of op het moment dat je daadwerkelijk van de diensten gebruik maakt.

Bij annulering tot 4 weken voor aanvang van de activiteit worden administratiekosten van € 15,- gerekend.

Bij annulering tussen 4 weken en 8 dagen voor aanvang van de activiteit wordt 50% van het totaalbedrag in rekening gebracht. (Mocht bij annulering in deze tijdsperiode het lukken om de vrijgekomen plaats weer op te vullen, dan wordt 10% van het totaalbedrag voor annulering- en administratiekosten in rekening gebracht, met een minimum van € 25,00)

Wanneer je 7 dagen of korter voor aanvang van de activiteit annuleert, dan vervalt het recht op teruggave en ben je het hele bedrag verschuldigd.

Artikel 6. Annulering individuele opstelling

Binnen 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst kun je deze kosteloos en zonder opgaaf van reden annuleren. Je hebt dan recht op een volledige teruggave van de betaalde kosten. Deze bedenktijd vervalt na 14 dagen of op het moment dat je daadwerkelijk van de diensten gebruik maakt.

Afspraken die later dan 14 dagen na het maken van de afspraak, en tot 48 uur van tevoren (tijdens werkdagen) worden geannuleerd; hiervan wordt het bedrag teruggestort minus administratie- en reserveringskosten à         € 25,00. Afspraken die korter dan 48 uur van tevoren worden geannuleerd, worden volledig in rekening gebracht. Het recht op een teruggave vervalt dan.

Artikel 7. Organisatieopstellingen

7.1 Diensten (opstellingen, coaching etc.) voor bedrijven en organisaties vallen onder ‘dienstverlening’ en zijn daarmee belast met het hoge tarief btw

7.2 Nadat de wensen van het bedrijf zijn doorgesproken en in kaart gebracht, zullen wij een offerte op maat uitbrengen voor de gewenste diensten. Na akkoord op de offerte, gaat het bedrijf ook akkoord met onze algemene voorwaarden en wordt een afspraak ingepland voor de uitvoering van de gewenste diensten.

7.3  Betaling: De facturering voor de dienstverlening wordt achteraf gedaan. De betaling moet binnen de betaaltermijn (aangegeven op de factuur) worden voldaan.

Artikel 8. Annulering:

Tot 14 dagen voor de uitvoering van de diensten is het mogelijk om de afspraak kosteloos te annuleren, zonder opgaaf van reden.

Bij annulering vanaf 14 dagen tot 8 dagen van tevoren, dan wordt 50 procent van de afgesproken prijs in rekening gebracht.

Bij annulering 7 dagen van tevoren of korter, dan wordt het volledig afgesproken bedrag in rekening te brengen.

Artikel 9. Klachtenprocedure en garantie

9.1 Garantie Een familieopstelling, individuele opstelling of organisatieopstelling biedt geen garantie voor een oplossing, herstel of verbetering van je probleem of klacht. Het is geen vervanging voor medische behandeling, dus bij ernstige klachten dien je altijd een arts of medisch professional te raadplegen.

9.2 Klachten: Heb je klachten over een activiteit of over de begeleider en komen wij er na mondeling overleg niet uit, dan kun je jouw klacht per e-mail sturen aan mail@marischka.nl sturen. Je klacht wordt volledig vertrouwelijk behandeld.

9.3 Klacht in behandeling: Binnen 2 werkdagen na binnenkomst van jouw mail, ontvang je van Marischka Familieopstelling een ontvangstbevestiging. Daarna neemt Marischka Familieopstelling jouw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling, met een uiterlijke termijn van 3 weken. Marischka Familieopstelling zal zich inspannen om er samen zo goed mogelijk uit te komen.

Artikel 10. Eigen risico en verantwoordelijkheid
Deelname aan activiteiten is altijd op eigen risico. Marischka Familieopstelling is niet verantwoordelijk voor verlies of schade van bezittingen.

Je bent zelf ook verantwoordelijk voor je emotionele en fysieke welzijn tijdens de activiteiten. Als er iets is, of als je ergens niet aan mee wilt doen, verwacht ik dat je dit zelf aan kan geven en je eigen grenzen bewaakt. 

Artikel 11. Bijzonder bepalingen

Voor alle zaken/bepalingen waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien is het Nederlands recht van toepassing.

Algemene voorwaarden per juni 2024- deze algemene voorwaarden vervangen alle voorgaande versies*.

* Marischka Familieopstelling is gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen worden (bij voorbaat) met de cliënt besproken.